war 3 part 3

با سلام دوباره خدمت دوستان

خب در دو بخش قبلی آموزش های سطح مبتدی World Editor به پایان رسید و از این آموزش به بعد وارد مرحله ی معمولی و پیشرفته میشویم.

در World Editor یک بخش کلی به نام Object Editor وجود دارد که میتوانید اطلاعات مربوط به Unit و Items و Doodad و Ability و... را میتوانید ویرایش کنید و در نظر داشته باشید این بخش از اهمیت خیلی بالایی برخوردار می باشد.

در این بخش از آموزش ما می خواهیم قسمت های مهم و کاربردی این Object Editor رو بگیم.(به دلیل زیاد بودن اطلاعات تنها حدود 60% آنان را ذکر می کنیم ولی مطمئن باشید اینها تمام چیز هایی هستند که به کار شما می آیند نه بیشتر)

خب حالا در بالای World Editor روی عکس کلاهخود کلیک کنید یا دکمه ی F6 را فشار دهید.

در صفحه ی باز شده روی Units کلید کنید.

حالا میتوانید از لیست سمت چپ Unit مورد نظر خود را جهت ویرایش انتخاب کنید یا روی عکس کلاخود asd برای ساختن یک Unit جدید کلیک کنید.

حالا در صفحه با گزینه های زیادی مواجه میشوید که هر کدام یک ویژگی Unit رو شامل میشه.

ما در اینجا مهم ها رو توضیح میدیم از اول تا آخر:

Abilities - Default Active Ability : اسپل همیشگی Unit (این مورد معمولا خالی باید باشد)

Abilities - Hero : اسپل های Unit مورد نظر در صورتی که Hero باشد (این اسپل ها توسط Hero موردنظر در بازی learn میشود)

Abilities - Normal : اسپل های Unit مورد نظر که در بازی قابل ارتفا نیستند

Art - Allow custom team color : با زدن این تیک میتوانید رنگ متفاوت برای Unit انتخاب کنید

Art - Button Position X : مکان طولی انتخاب Unit جهت خرید و ... که از 0 تا 3 هست (0 اولین جایگاه از سمت چپ هست)

Art - Button Position Y : مکان عرضی انتخاب Unit جهت خرید و ...

Art - Death Time : زمانی که طول می کشد این Unit به طور کامل بمیرد

Art - Icon - game interface : عکس Unit در بازی

Art - Icon - score screen : عکس کوچک Unit در score screen یا ...

Art - Model File : مدل و شکل Unit مورد نظر در بازی

Art - Scaling Value : سایز و اندازه ی Unit که از 0.1 تا 10 متغیر است (Default = 1)

Art - Selection Scale : سایز و اندازه ی دایره ای که با کلیک کردن روی Unit ایجاد میشود

Art - Team Color : رنگ این Unit بر اساس رنگ Player ها

Art - Tinting Color 1 RED : مقدار قرمز بودن Unit بر اساس کد های رنگی RGB (برای گرفتن کد یک رنگ در گوگل سرچ کنید)

Art - Tinting Color 2 Green : مقدار سبز بودن Unit بر اساس کد های رنگی RGB

Art - Tinting Color 3 Blue : مقدار آبی بودن Unit بر اساس کد های رنگی RGB

Combat - Acquistion Range : مقدار رنج Unit برای اینکه در صورت دیدن کسی به او حمله کند (Range = رنج)

Combat - Armor Type : نوع Armor این Unit

Combat - Attack 1 Animation : این مورد و مورد پایین مدت زمان attack دادن Unit میباشد (Attack Speed هرگز از این عدد کمتر نمیشود)

Combat - Attack 1 - Attack Type : نوع ضربه ی وارده ی Unit

Combat - Attack 1 - Cooldown Time : میزان سرعت attack دادن Unit (در صورتی که 0 باشد،Unit باید مدت زمان Attack 1 Animation را طی کند)

Combat - Attack 1 - Damage Base : میزان Damage این Unit

Combat - Attack 1 - Projectile Arc : میزان قوص گرفتن تیر پرتابی این Unit

Combat - Attack 1 - Projectile Art : مدل و شکل تیر پرتابه Unit

Combat - Attack 1 - Projectile Homing Enabled : با زدن این تیک، تیر هدف را در هر شرایطی دنبال می کند.

Combat - Attack 1 - Projectile Speed : سرعت تیر پرتابی این Unit

Combat - Attack 1 - Range : میزان رنج ضربه زدن Unit

Combat - Attack 1 - Target Types : کسانی که این Unit می تواند به آنان attack دهد

Combat - Attack 1 - Weapon Sound : صدای ضربه زدن Unit

Combat - Attack 1 - Weapon Type : نوع ضربه زدن Unit (در اینجا Normal = نزدیک زن و Missile = پرتابی و Instant = درجا)

تمامی موارد بالا برای Combat - Attack 2 نیز صدق میکند ولی این 2 مورد چه فرقی دارند؟شاید شما بخواهید Unit شما 2 نوع ضربه بزند برای مثال به نیرو های هوایی یک نوع ضربه بزند و Damage بدهد ولی به نیرو های زمینی نوع دیگری ضربه بزند و Damage متفاوتی دهد که در Combat - Attack - Target Types قابل تعیین هست.

Combat - Defence Base : مقدار armor این Unit

Combat - Defence Type : نوع armor این Unit

Combat - Targeted as : نشاندهنده ی این که این Unit در چه دسته ی قرار بگیرد (هوایی ، زمینی ، ساختمان یا ...)

Editor - Can Drop Items of Death : با زدن این تیک ، Unit با مردن تمامی Item هایی که دارد یا Drop می کند

Editor - Display as Natural Hostile : اUnit به عنوان Natural Hostile شناخته شود

Editor - Tilesets : اUnit در چه زمین هایی قرار بگیرد

Movement - Height : فاصله ی Unit از زمین (باید از قبل Movement Height Minimum را تعیین کنید)

Movement - Height Minimum : کمترین فاصله ی ممکن Unit از زمین

Movement - Speed Base : سرعت راه رفتن Unit (از 1 تا 522 متغیر است، 0=Can't Move)

Movement - Turn Rate : سرعت چرخیدن Unit

Movement - Type : نوع حرکت Unit (در اینجا Foot و Horse = زمینی ، Fly = هوایی ، Float = شناور ، Hover = معلق در هوا)

تفاوت Fly و Hover در این هست که Fly می تواند از Terrain ها عبور کند ولی Hover خیر.

Pathing - Collsion Size : فضایی که این Unit در بازی اشغال می کند

Sound - Movement : صدای راه رفتن Unit

Sound - Unit Sound Set : صدای صحبت کردن Unit

Stats - Agility per Level : مقدار Agility ای که این Unit با گرفتن هر Level به دست می آورد

Stats - Built Time : مدت زمانی که طول میکشد تا Unit ساخته شود

Stats - Food Cost : مقدار Food ای که این Unit جهت ساخته شدن نیاز دارد (Food = غذا)

Stats - Food Produced : مقدار Food ای که این Unit با ساخته شدن تولید می کند

Stats - Gold Bounty Awarded : این مورد و 2 مورد پایینیش مقدار پولی را تعیین می کند که با مردن به پلیر قاتل می دهد

Stats - Gold Cost : مقدار پولی که این Unit جهت ساخته شدن نیاز دارد

Stats - Hide Minimap Display : با زدن این تیک ، این Unit در مپ نمایش داده نمیشوند

Stats - Hit Points Maximum : مقدار HP این Unit (در اینجا HP = Health یا جان)

Stats - Hit Points Regeneration Rage : مقدار HP ای که این Unit در هر ثانیه پر میکند

Stats Hit Points Regeneration Type : زمانی که این Unit می تواند HP پر کند

Stats - Intelligence per Level : مقدار Intelligence ای که این Unit به گرفتن هر Level به دست می آورد

Stats - Is a Building : با زدن این تیک نشان می دهید که آیا این Unit یک ساختمان هست؟

Stats - Level : مقدار Level این Unit (این مورد هیچ ربطی به Level Hero ندارد)

Stats - Lumber Bounty Awarded : این مورد و 2 مورد پایینیش، مقدار چوبی را تعیین میکند که Unit با مردن به قاتل می دهد

Stats - Lumber Cost : مقدار چوب لازم جهت ساختن این Unit

Stats - Mana Initial Amount : مقدار مانای کلی این Unit

Stats - Mana Regeneration : مقدار مانایی که این Unit در ثانیه پر می کند

Stats - Primary Attribute : تعیین کننده ی Attribute اصلی این Hero (شامل Agility - Intelligence - Strength می شود)

Stats - Race : گروه یا Race این Unit (شامل Human - Orc - Undead - Nightelf و ... می شود)

Stats - Repair Gold Cost : مقدار پول کلی برای تعمیر این Unit

Stats - Repair Lumber Cost : مقدار چوب کلی برای تعمیر این Unit

Stats - Repair Time : مقدار زمان کلی برای تعمیر این Unit

Stats - Sight Radius Day : میزان بینایی یا فضایی که این Unit در روز میتواند ببیند

Stats - Sight Radius Night : میزان بینایی یا فضایی که این Unit در شب میتواند ببیند

Stats - Sleeps : با زدن این تیک، این Unit شب ها می خوابد (تنها در صورتی که Natural Hostile باشد)

Stats - Starting Agility : میزان Agility اولیه ی این Hero

Stats - Starting Intelligence : میزان Intelligence اولیه ی این Hero

Stats - Starting Strength : میزان Strength اولیه ی این Hero

Stats - Stock Maximum : مقداری که از این Unit میتوان در خانه ای دیگر با پول یا چوب خرید (بیشترین مقداری که موجود میتواند باشد)

Stats - Stock Replenish Interval : مدت زمانی که طول می کشد تا یک عدد از این Unit در خانه ای برای خرید اضافه شود

Stats - Stock Start Delay : مدت زمان اولیه ای که پلیر می بایست صبر کند تا در آغاز مپ این Unit را در خانه ای بخرد

Stats - Strength per Level : مقدار Strength ای که این Unit در هر Level به دست می آورد

Stats : Transported Size : فضایی که این Unit در Unit های Transport کننده اشغال می کند

Techtree - Items Sold : آیتم هایی که این Unit میتواند بفروشد (میبایست حتما یک ساختمان باشد)

Techtree - Structures Built : ساختمان هایی که این Unit قادر به ساخت می باشد

Techtree - Units Sold : اUnit هایی که این Unit میتواند بفروشد (میبایست حتما یک ساختمان باشد)

Techtree - Units  Trained : اUnit هایی که این Unit میتواند بسازد (میبایست حتما یک ساختمان باشد)

Techtree - Upgrade Used : اUpgrade هایی که این Unit میتواند از آنان استفاده کند

Text - Hotkey : کلیدی که با فشار دادن آن این Unit ساخته یا خریده می شود

Text - Name : نام این Unit (در Hero ها = لقب این Hero)

Text - Proper Names : نام هایی که این Hero به صورت تصادفی میتواند داشته باشد

Text - Proper Name Used : تعداد نام هایی که این Hero میتواند داشته باشد

Text - Tooltip - Awaken : توضیحات زنده کردن این Hero

Text - Tooltip - Basic : توضیحات ساخت این Unit

Text - Tooltip - Extended : توضیحات اضافی این Unit

Text - Tooltip - Revive : توضیحات زنده کردن این Hero

لینک قسمت اول آموزش ساخت مپ وارکرافت

لینک قسمت دوم آموزش ساخت مپ وارکرافت

لینک قسمت سوم آموزش ساخت مپ وارکرافت

لینک قسمت چهارم آموزش ساخت مپ وارکرافت

در صورت داشتن هرگونه سوال ، در قسمت نظرات سوال خود را بپرسید یا در تلگرام به این آیدی پیام بدید Shayan_yk@ و یا به گروه ما به آدرس زیر بیاید:

https://www.warcraft-fans.ir/telegram.php

نظرات (0)

هیچ نظری تاکنون ثبت نشده است؛ شما نخستین نفر باشید.

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. نظرات مهمان پس از تایید مدیر کل وبسایت نمایش داده خواهند شد. پیشنهاد می کنیم که در وبسایت ما ثبت نام نموده و یا وارد شوید.
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
ورود به سوپر گروه وارکرافت ایران